-10% на всички ДОБАВКИ
КУПОН ЗА НАМАЛЕНИЕ

Здравейте, скъпи клиенти! През месец януари екипът ни пуска 10% намаление (промо код: Dbvk10) на всички ДОБАВКИ закупени от сайта ни.

More Less
Изтича на: 31-01-2020

Немските автомобили са едни от най-популярните по българските пътища. Неслучайно често можете да чуете “немците са го измислили” или “немското си е немско” от собствениците на такива автомобили. Безспорен лидер сред тях е концернът Фолксваген Груп (VAG), който притежава марките Фолксваген, Ауди, Шкода, Сеат, Порше, Ламборджини и други. Въпреки немската прецизност, технологична напредналост и внимание към детайлите, автомобилите VW имат своите често срещани проблеми, за които ще Ви споделим в следващите редове.

VW 2.0 TDI – Проблеми и слабости

Неслучайно започваме с прочутият двигател на Фолксваген 2.0 TDI. Създаден, за да замени легендарния (и считан за най-надежден дизелов мотор на VAG) 1.9 TDI, този двигател разочарова любителите на марката в първите години. Множеството дефекти и проблеми на VW 2.0 TDI мотора станаха причина почитателите на Фолксваген да продължат да се доверяват на надеждния му братовчед с кубатура 1.9. Все пак е нужно да споменем, че собствениците на автомобили с този двигател произведени след 2009 година имат значително по-малко оплаквания.

VW 1.6 TDI – Проблеми и слабости

Нарастващият ръст на пазара за дизелови автомобили е една от причините Фолксваген да представят през 2012 година двигателят 1.6 TDI. Неговата мисия е да бъде надеждният мотор за по-малки и градски автомобили на концерна. Със своите 105 к.с. той е добър вариант и за собствениците на автомобили, на които им се налага да пътуват предимно в града, но понякога и извън него. Двигателят има два основни проблема:

  • Нетърпимост към дизелово гориво с ниско качество – внимавайте от къде зареждате гориво, за да не Ви се наложи да правите скъпи ремонти на мотора и помпата.
  • Слабост в DPF филтъра – както много други марки и модели, филтъра за финни частици е слабост. Основната причина е, че при градско шофиране, температурата във филтъра не достига нужните градуси и не може да се освободи от събраните частици. Това води до задръстването му.

Други често срещани проблеми и слаби места при Фолксваген

  • Образуване на утайка в моторното масло– това е един от най-често срещаните проблеми при автомобили Фолксваген. Моторът, при който се среща най-често е бензиновият 1.8 турбо двигател. Един от начините да не станете жертва на скъп ремонт е при всяка смяна на маслото да правите прочистване с помощта на добавка преди да налеете новото масло. И все пак, това не гарантира, че няма да имате проблеми от това естество. Проблемът се среща и при други двигатели с турбина.
  • Проблем с автоматична скоростна кутия VW – за разлика от други марки като Мерцедес, процентът на автомобили Фолксваген с автоматични скоростни кутии е по-нисък. Това е и една от причините марката да не се слави като производител на висококачествени автоматици. Често срещаните оплаквания са свързани с дефектиращи части в съединителя и проблеми с някои от сензорите. При ръчните скорост слабостите са далеч по-малко. Основното от което се оплакват собствениците на VW с ръчни скорости е по-трудното сменяне на предавките в сравниение с други марки.
  • Проблеми с ABS – шофьори на различни модели Фолксваген споделят за проблеми с антиблокиращата система на спирачките. От производителя са правили няколко изтегляния на различни модели, за да бъдат оправени проблемите, но все още има шофьори, които ги изпитват.

golf-V

VW Golf IV & V – проблеми и слаби места

Може би най-популярният модел на Фолксваген по българските улици е VW Golf. С 30 милиона продажби по цял свят, той се нарежда на трето място по най-продаваните модели автомобили в света. Това не е случайно. Голфът е много добър избор както за шофиране в градски условия, така и извън града. В България все по-рядко се срещат по-старите модели от втора и трета генерация. Ето защо, в следващите редове ще обърнем внимание на проблеми в Голф от четвърта и пета генерация.

  • Проблеми с двигателите – най-често се забелязват при Golf 5 2.0 TDI проблеми с мотора. Те се дължат основно на споменатите в началото на статията причини – двигателите произведени преди 2008 просто дават чести дефекти и не успяват да изпълнят очакванията от производителя и шофьорите. При VW Golf 5 1.9 TDI проблемите са значително по-малки. Затова и много от любителите на модела предпочитат двигателя с по-малка кубатура, но по-високо ниво на надеждност. При бензиновите, нещата стоят така – при Golf 5 1.6 FSI проблеми се забелязват най-често. Причината е, че това е сред първите поколения FSI мотори (с директно впръскване на допълнително гориво в цилиндъра). Произведените след 2008-2009 мотори са далеч по-надеждни. При Golf 4 1.6 SR проблеми се забелязват с клапана в колектора, който добавя повече кислород в горивната смес при натоварване на двигателя. При Golf 4 1.4 16v проблемите, от които шофьорите се оплакват са свързани със сегментите – износват се по-бързо и колата започва да гори масло когато се кара на по-високи обороти. Други споделят, че двигателят не е достатъчно мощен за купето на автомобила и при по-голям товар колата се “задъхва”.
  • EGR клапан – той отговаря за рециркулацията на газовете обратно в двигателя и с времето може да се замърси и да блокира в отворена позиция. Това се случва по-често при зле поддържани дизелови двигатели или такива на газ. Симптомите за това са загуба на мощност и обороти, проблеми при паленето и гаснене на колата при работа на свободен ход.
    Стъклоповдигачи – за разлика от братовчедите си от по-високия клас, този модел е бюджетен. Това е и причината някои компоненти в него да са по-евтини. Такъв е случаят със стъклоповдигачите, които създават проблеми на собствениците на Голф. Основно се забелязва при колите от четвърто поколение, но го има и при тези от пето. Проблемът е с ролките на електрическите стъклоповдигачи, които при счупване водят до потъване на стъклото.
  • Тампони на напречните носачи – въпреки, че са с по-добро окачване от други модели в същия клас, Голф имат едно слабо място – тампоните на носачите. Те се износват по-бързо и трябва да бъдат заменени навреме, за да не се наложи смяна на целите носачи. Пътната настилка в България определено е една от причините, но от тази слабост се оплакват шофьори от цял свят.
    Меки връзки на ауспуха – това е слабо място основно при дизеловите двигатели. Най-често се забелязват при VW Golf 5 1.9 TDI и Golf 5 2.0 TDI проблеми с меките връзки. Това важи в особена сила ако колата има корозионни проблеми. Те най-често се забелязват при коли внос от Австрия, Холандия, Дания и други държави, в които се хвърля много луга по улиците.

Въпреки тези проблеми, VW Golf се счита за надеждна кола, чиято поддръжка е сравнително евтина и лесна. Това важи в пълна сила за най-популярните варианти на модела у нас – четвърта и пета генерация. Ако сте се ориентирали към закупуване на Фолксваген Голф, нашият съвет е да се ориентирате към модификация с 1.9TDI двигател, който е считан за един от най-добрите мотори на концерна Фолксваген Груп.

VW Touareg

VW Touareg – проблеми и слаби места

На пазара от 2002 година, VW Touareg бързо се превръща в един от предпочитаните модели за любителите на SUV. Моделът се отличава с просторно купе, което осигурява комфорт на шофьора и пътниците. При VW Touareg проблемите, които се срещат често са:

  • Спирачна система – тук основните проблеми са два – слабост в ABS модула (често срещан проблем при автомобилите на Фолксваген) и по-бързо износване на накладките. Първият проблем се решава най-често със смяна на самия модул. Износването на накладките зависи много и от стила на шофиране.
  • Проблем с импулсен датчик – той отговаря за измерването на оборотите на двигателя и се намира между водната и маслената помпа. Слабостта се изразява в това, че понякога се разхлабва и това води до теч на моторно масло.

Силата на този модел са неговото окачване и мощност. В комбинация с високото ниво на комфорт в купето, това го прави един от популярните SUV модели в България и по света. Ако сте се ориентирали към закупуване на VW Touareg, препоръчваме модификациите с 3.0 TDI двигател. Той също е считан за един от най-добре представящите се дизелови мотори на марката. При VW Touareg 2.5 TDI проблеми и слаби места не липсват, а и не е достатъчно мощен за купето на Туарег.

VW Touran

VW Touran – проблеми и слаби места

Многофункционалният Туран бързо успя да се наложи като надеждна опция за семеен автомобил с добри показатели както за градско шофиране, така и за каране извън града. Първата генерация на автомобила бе масово с дизелови двигатели VW Touran 1.9 TDI проблемите при които са рядкост. Това успя да наложи модела на пазара и му даде заслужено място до други модели в този клас. При Фолксваген Туран слабостите, които се забелязват са следните:

  • Електроника – собственици на автомобили от този модел споделят, че имат проблеми с електрониката по таблото. Въпреки че не са толкова сериозни, те могат да доведат до неприятности.
    Маховик – ако сте се спрели на Туран, задължително обърнете внимание на състоянието на маховика, особено ако автомобилът е със старт-стоп система. Поради постоянното гасене и палене, неговото състояние може да е компрометирано. Симптоми за това са по-голямо ниво на вибрациите в купето при работа на свободен ход както и вибрации и “чукане” при гасене и старт на автомобила. При VW Touran 2.0 TDI проблемите с маховика може да са по-сериозни, защото дизеловите автомобили традиционно имат по-големи нива на вибрации.
  • Дюзи на чистачките – собствениците на този модел отчитат, че дюзите (пръскалките) на чистачките се запушват по-често отколкото при други автомобили. Незначителен проблем, но може да се окаже дразнещ за някои шофьори.
  • VW Touran 1.4 TSI проблеми с веригата – някои от автомобилите с този двигател, които са произведени преди 2012, имат установен проблем, който след това бива отстранен. Той се състои в това, че веригата се износва по-лесно и това може да доведе до сериозни проблеми с двигателя.

Ако сте се ориентирали към този модел, нашият съвет е да се спрете на 1.9 TDI двигател.

VW_Passat_CC

VW Passat – проблеми и слаби места

Пасат е един от емблематичните автомобили на Фолксваген. Моделът може да бъде забелязан често и по българските улици. Автомобилът се счита за кола от средния към високия клас. Ако търсите да закупите такъв автомобил, имайте предвид, че поддръжката е по-скъпа отколкото при другите модели на Фолксваген. Неговите слабости са

  • Проблеми с ABS – този често срещан проблем при VW не подминава и пасатите. “Лекарството” се състои в смяна на дефектиралия модул на антиблокиращата система.
  • Утаяване на маслото – образуването на утайка в маслото много често засяга моделите на Пасат. Това важи особено за автомобили карани предимно в градски условия. Справянето с проблема може да е лесно – моточистка с помощта на добавка за двигател, но може и да се наложи скъп ремонт.
  • Таблото – някои шофьори се оплакват от проблеми с електрониката по таблото, но има и оплаквания от нетипични звуци и скърцания от самото табло, особено при студено време. Въпреки че това не е технически проблем, оказва влияние на удоволствието от шофирането.

Пасатите на пазара се предлагат с всякакви кубатури на двигателя – от 1400 до 3600 кубика. Един от интересните варианти е представеният през 2008 VW Passat 1.4 TSI EcoFuel проблем има с метановите бутилки. Той предизвика кампания за тяхната замяна от страна на производителя.

Други популярни модели – Проблеми при Polo, Bora и Sharan

  • VW Polo проблеми – автомобилите от този модел с дизелов мотор 1.2 произведени между 2010 и 2014 година имат дефект на горивния филтър, който води до теч. Друг проблем, за който трябва да се притеснявате ако търсите да закупите Фолксваген Поло е с DPF филтъра на дизеловите мотори. Тъй като полото се кара предимно в градски условия и на къси разстояние, това води до задръстване на филтъра. Също като при Голф, Поло има проблеми със страничните прозорци, които водят до изгаряне на електрониката и нуждата от нейната замяна. Препоръчваме VW Polo 1.9 SDi, проблемите при който са изключителна рядкост.
  • VW Bora проблеми – слабостите при тях са във водната помпа, свещите, ангренажния ремък на модификациите с 1600 и 1800 кубика, а при някои автомобили се забелязват и проблеми с турбото.
  • VW Sharan проблеми – мултифункционалният Шаран не успява да се наложи така добре като Туран. При него се забелязват слабости с антиблокиращата система (както при почти всички модели Фолксваген) и механизма на резервната гума, който запецва. При VW Sharan 1.9 TDi проблеми може да възникнат в с филтъра за твърди частици (DPF). Това важи най-вече за автомобили, които се карат предимно в градски условия – филтърът не може да вдигне нужната температура, за да се освободи от частиците и се задръства.

В случай, че имате нужда от резервни части или добавки за вашия автомобил Фолксваген, можете да ги намерите в онлайн магазин за авточасти Кей Джи Партс. Богатият асортимент от части за всички системи в автомобила и достъпните цени ни правят точния избор за Вашата кола!


Направете запитване за авточаст и ние ще Ви върнем обаждане:

Политиката за лични данни на Кей Джи Партс ЕООД:

1 + 4 =

Call Now ButtonОбади се