-10% на всички ДОБАВКИ
КУПОН ЗА НАМАЛЕНИЕ

Здравейте, скъпи клиенти! През месец януари екипът ни пуска 10% намаление (промо код: Dbvk10) на всички ДОБАВКИ закупени от сайта ни.

More Less
Изтича на: 31-01-2020

Инициалите на концерна Bayerische Motoren Werke AG (Баварски моторни заводи АД) са сред най-разпознаваемите и емблематични имена в автомобилния свят. Буквите BMW са станали символ на комбинацията от комфорт при шофиране и немска прецизност. Компанията е основана през 1913 и първоначално специализира в производството на самолетни двигатели и самолети. Едва няколко години по-късно, през 1928, компанията пуска на пазара първия си автомобил. През 90те години на 20-ти век, BMW претърпява бурно развитие и успява да закупи 2 други марки – Mini (производители на емблематичния MINI Cooper) и Rolls Royce (считани по света за едни от най-добрите автомобили в най-високия клас). Ще Ви представим някои основни проблеми в популярните серии на БМВ у нас, за да се ориентирате на какво да обърнете допълнително внимание ако търсите такъв автомобил.

Общи и често срещани проблеми при БМВ

  • Мотор BMW N47 проблеми – този двигател е считан за един от най-проблемните на марката. Неговите 2 разновидности са 1.6 и 2 литра и бива използван за редица модели в периода 2007-2013. Най-честите оплаквания са от автомобили произведени между 01.03.2007 и 05.01.2009. Основният проблем на двигателя е свързан с ангренажната верига и прилежащите към нея обтегачи, които се износват по-бързо отколкото при други двигатели. Случаите на скъсани вериги и скъпи ремонти по двигатели принудиха производителите да инициират няколко акции за подмяна на веригите и обтегачите, но това не е гаранция, че проблемите няма да възникнат и след смяната на тези консумативи.
  • Проблем с автоматична скоростна кутия БМВ – баварските машини най-често си партнират с реномирания немски производител на автоматични скоростни кутии ZF. Собственици на коли произведени между 2000 и 2004 обаче споделят за проблеми с техните “автомати”. Основното оплакване е от повреда, която води до невъзможност за включване на задна скорост. Други споделят за по-бавно превключване между предавките. За съжаление, в България много от проблемите свързани с автоматични скоростни кутии са в следствие на лошата им поддръжка. Припомняме Ви, че флуидът при тези кутии трябва да бъде сменян на всеки 50-60 хиляди километра! В противен случаи, компонентите започват да се износват и може да се стигне до скъп ремонт.
  • Охладителна система – през годините, множество собственици на БМВ са споделяли за проблеми с охлаждането на своите автомобили. Някои от моделите на марката поддържат по-високи температури на мотора, но все пак не бива да бъдат оставяни да прегреят. Едно от слабите места на системата са множеството пластмасови уплътнения в редица модели. При оглед на автомобила, обърнете внимание на нивото на антифриз както и огледайте за течове. Ако се налага смяна на уплътнение по охладителната система, препоръчително е да потърсите други варианти като например алуминиеви.
  • Проблеми с горивните помпи – някои собственици на БМВ се оплакват от проблеми с горивните помпи на техните автомобили. По-проблемни са помпите с високо налягане, които впръскват горивото в двигателя. Симптомите за такъв проблем са накъсано ускорение на автомобила и тресене на мотора при високи скорости и обороти. Едни от хората, които мога да споделят за това са собственици на BMW E46 – проблем с оборотите в следствие на грешки в горивната помпа.

BMW 3

БМВ Серия 3 – проблеми и слаби места

“Тройките” са едни от най-популярните модели на БМВ по българските улици. Те са добра комбинация между достъпна цена и качество.

  • Проблем с парното на BMW E46 – най-често се дължи на запушване в радиатора. Ако това се случи, парното не духа топло дори при добре загрял автомобил. Други възможни причини са дефекти в клапана за топло/студено или загуба на съпротивление.
  • Спирачки – при някои модели на трета серия, като например BMW E46 330i, проблеми със спирачките не липсват. Един от често срещаните е проблем във връзката между самия педал и сервото. Друг проблем със системата е свързан с електрониката – светване или премигване на стоповете без натискане на спирачката.
  • DPF филтър – ако сте се ориентирали към закупуване на дизелов автомобил, обърнете внимание на DPF филтъра. Например при BMW 320d E46 проблеми може да настъпят при запушване на филтъра за твърди частици. Това се случва ако автомобилът се кара почти само в градски условия и частиците не могат да бъдат изгорени и освободени. При BMW 330 xd проблеми с филтъра са по-редки, защото по-голямата кубатура на мотора предполага шофиране извън градски условия.
  • При BMW E90 320d проблеми се забелязват основно с кормилната уредба. Това важи за коли произведени през 2012. Симптомите за проблема са лоша работа на усилвателя на кормилната уредба и грешка на таблото.
  • Електроника – колкото по-нов е един автомобил, толкова повече модули и компоненти има неговата електроника. Това важи и за БМВ серия 3, които стандартно са с по-малко екстри от “братята” от пета и седма серия. Въпреки това, при всички версии на модела, а дори и при по-старите като BMW 318i E46 проблеми с електрониката и сензорите могат да причинят главоболия. Положителното в случая е, че много от тези консумативи са сравнително евтини и могат да бъдат подменени.

BMW 5

БМВ Серия 5 – проблеми и слаби места

  • Кормилна уредба – при BMW E60 530d проблеми с рейката могат да доведат до големи главоболия. Основните симптоми за това са характерен звук на почукване и луфт при местене на волана при покой на автомобила. Ремонтите свързани с кормилната рейка могат да бъдат доста скъпи, а проблемът може да се върне сравнително скоро след това.
  • Въздушно окачване – по-новите модели на “петицата” осигуряват комфорт на возещите се благодарение на въздушни компоненти в задната част от окачването за разлика от стандартните пружини. Например при BMW F10 проблеми могат да възникнат в следствие на лошите пътища. Смяната и ремонта на въпросните компоненти от окачването може да Ви излезе доста солено.
  • Охладителна система – слабостите тук са свързани както с грешки в термостата, така и със загуба на охладителна течност в следствие на пропускащи пластмасови уплътнения. По време на огледа обърнете внимание на течове на антифриз, а по време на тестовото шофиране вижте колко бързо загрява автомобила и дали не прегрява. При BMW 520i E39 проблеми като този не са рядкост.
  • Ангренажна верига – някои модели на 5 серия са със злополучния двигател N47. Това важи за колите с двулитрови мотори. При тези BMW E60 проблем с ангренажната верига може да доведе до нейното скъсване и скъп ремонт.
  • Електроника – при по старите модели като BMW 530d E39 проблемите с ел системата на автомобила са по-редки отколкото при новите като BMW 530 xd проблемите при който са свързани с големия брой сензори и датчици. Логично е колкото повече екстри и модули има електрониката на един модел, толкова по-често те да дефектират.

Като цяло, въпреки че 5 серия на BMW не се води луксозен, а среден клас, автомобилите от тези модели предлагат много добър комфорт за шофьорите и солидни екстри.

BMW X

Проблеми и слаби места при високопроходими БМВ Серия Х

X серията на BMW често се характеризира със сходни проблеми като своите “братя”. Например при BMW X1 проблемите са сходни с тези на БМВ Серия 1. Ето и някои от често срещаните:

  • BMW X3 3.0d – проблеми с вихровите клапи са сред причините за най-сериозни ремонти. Самата слабост е в закрепващите ги винтове, които с годините се разхлабват и могат да се откачат. Когато това се случи, те могат да влязат в турбокомпресора или в цилиндъра. Няма нужда да споделяме какви щети може да нанесе това на двигателя.
  • BMW X3 2.0d проблеми с двигател N47 – както можете да видите и няколко параграфа по-нагоре в статията, този мотор наистина предизвиква доста главоболия сред любителите на марката.
  • Ръчна спирачка – някои собственици се оплакват от софтуерна неизправност в ръчната спирачка, която води до заяждането ѝ във вдигнато положение. Обикновено, споделящи за това са шофьори на BMW X5 E53 и E70, а проблемът може да се оправи сравнително лесно, но налага софтуерен ъпдейт на електрониката.
  • Автоматична скоростна кутия – един от често срещаните при БМВ X5 проблеми е този с теч от кутията. Причината е слабост в едно от уплътненията, която води до бавна, но постепенна загуба на флуид. Това може да доведе до скъп ремонт ако бъде пренебрегнато. Задължително обърнете внимание дали вашият автомобил няма следи от теч при следващото ходене в сервиза. Това важи както за бензиновите модификации така и за дизеловите като BMW X5 3.0d. Проблеми при него могат да възникнат и с турбината, която също е сред слабите места.

Скъпата поддръжка – основен проблем за шофьорите на БМВ

Погледнато реално, автомобилите на БМВ са по-надеждни от много други марки, но скъпата им поддръжка може да доведе до главоболия за шофьорите. Имайте предвид, че автомобилите от баварския производител не се славят със своята икономичност. Голямата кубатура на повечето им модели говори за това, че те се по-подходящи за шофиране в извънградски условия. Но, както се казва, който го е страх от мечки – не ходи в гората. Ако често Ви се налага да шофирате извън града или пък държите на комфорта преди всичко, опеределено можем да Ви препоръчваме марката. Имайте предвид, че поддръжката на по-високия клас модели е по-скъпа с поне 15-20 процента отколкото при други марки от същия клас.

Без значение дали сте забелязали във Вашия BMW 525d E60 проблеми с рейката или имате нужда от части и консумативи за обслужване на автомобила си, разгледайте онлайн магазина на Кей Джи Партс. Следвайте стъпките и ще се убедите, че в нашия каталог можете да се възползвате от голямо разнообразие на авточасти за автомобили BMW и достъпни цени. Ако имате нужда от съдействие, не се колебайте да ни потърсите за помощ!


Направете запитване за авточаст и ние ще Ви върнем обаждане:

Политиката за лични данни на Кей Джи Партс ЕООД:

5 + 10 =

Call Now ButtonОбади се