-10% на всички ДОБАВКИ
КУПОН ЗА НАМАЛЕНИЕ

Здравейте, скъпи клиенти! През месец януари екипът ни пуска 10% намаление (промо код: Dbvk10) на всички ДОБАВКИ закупени от сайта ни.

More Less
Изтича на: 31-01-2020

През 1889 година, Емил Йелинек става щастлив баща на момиченце, чието име ще промени завинаги автомобилната индустрия. През 1902 година, името на въпросното момиченце бива официално регистрирано като търговската марка “Мерцедес”. Близо 25 години по-късно започва и производството на първите автомобили под наименованието “Мерцедес-Бенц” след сливането на компаниите на Даймлер и Бенц. В автомобилния свят, Мерцедес е синоним на висококачествени превозни средства, лукс, прецизна изработка и едно от най-високите нива на комфорт при возене. Много хора в България и по света неслучайно считат марката за най-добрите автомобили. Както всички автомобили по света, мерцедесите също не са перфектни. Ако сте се ориентирали към такъв автомобил, обърнете внимание на нещата в следващите редове по време на покупката.

Ръжда и корозия – основен проблем при Мерцедес

Чуят ли ръжда, първата мисъл на повечето хора е свързана с друга немска марка, а именно – Опел. За съжаление, мерцедесите също страдат от тази “болест” сравнително често. Това важи в особена сила за моделите на концерна произведени между 1997 и 2003 година. Причината за това е в процеса на боядисване по време на производство, който е бил променен по време на въпросните години с цел понижаване на цената. За съжаление проблемите с ръждата не се срещат само при колите произведени в тези години, а и след това. Добрата новина е, че производителят е обърнал внимание на недостатъка навреме. В следствие на това, новите модели са далеч по-издръжливи на корозия и по-рядко се забелязват такива проблеми.

Ето и няколко съвета ако искате да закупите Мерцедес, но се притеснявате от ръжда. Обърнете особено внимание на това дали и от къде е внесен автомобилът. Тъй като в някои държави пътищата се третират по-често с луга през зимата, шансът за ръжда не само по екстериорните детайли, но и по елементи на окачването е по-висок. В други държави, влажността е традиционно по-висока и корозията на компонентите в автомобила бива ускорена. Пример за такива са Дания и Холандия.

2016 Mercedes Benz

Трансмисията – друго слабо място на Мерцедес

Въпреки високото качество на изработка, не е рядкост собствениците да имат проблем с автоматична скоростна кутия на Мерцедес. За едни от най-проблемните серии “автомати” се считат петстепенният 722.6 и седемстепенният 722.9. Петстепенната кутия може да бъде намерена в автомобили произведени между 1996 и 2007. Основните ѝ недостатъци са следните:

  • Прегряване на хидравличния блок – той се получава след пробег от 100 хиляди километра.
  • Разхерметизиране на радиатора – главоболията свързани с този проблем не са за подценяване. Той води до смесване на охладителна течност с масло за трансмисията.

Можете да чуете собственици на произведени между 2000 и 2004 година C-класи да се оплакват от проблем с автоматична скоростна кутия на Мерцедес W203 и да споменават точно тези дефекти. При 7-скоростната 722.9 кутия, някои от проблемите са изчистени, но все още се наблюдава разхерметизиране на радиатора. Ако сте се ориентирали към Е-класа, имайте това предвид, защото често може да се срещне този проблем с автоматична скоростна кутия на Мерцедес W211.

Друг често срещан проблем се наблюдава при износване на съединителя. Получава се натрупване на графит по различните компоненти на трансмисията, което може да затрудни работата ѝ и да доведе до теч на масло от скоростната кутия.

Буксата на автоматичната скоростна кутия е още едно нещо, което може да създаде главоболия на шофьорите. Нейното уплътнение се компроментира с времето и пропуска известно количество масло. Това рядко е фатално, но нарушава връзката, която буксата осъществява и може да доведе до грешки в компютъра на автомобила без те да съществуват реално.

“Лекарството” срещу повечето проблеми с трансмисията е редовната смяна на маслото и закупуването на качествено такова. Не забравяйте, че при автоматичните скоростни кутии е нужно това да става по-често в сравнение с ръчните такива. Забавянето може значително да скъси живота на трансмисията и да доведе до скъпи ремонти.

2018 mercedes c class

Въздушно окачване и окачване на двигателя при Мерцедес и главоболията свързани с тях

Системата за въздушно окачване на Мерцедес се нарича Airmatic и определено извисява комфорта от шофирането до по-високи нива. Като всяка по-сложна система, при автомобилите с въздушно окачване грешките са по-често срещани. Първите автомобили с Airmatic система са пуснати на пазара в началото на хилядолетието. Ето защо, ако сте се ориентирали към закупуване на автомобил от този период и той има въздушно окачване, обърнете допълнително внимание за проблеми.

Ако сте решили да закупите Мерцедес, важно е да знаете, че повечето модели не се славят със здраво окачване. При типичните градски автомобили като Мерцедес А класа проблемите с различните компоненти на окачването са по-често срещани отколкото при високопроходимите модели. Разбира се, състоянието на българските пътища и особено на градската пътна мрежа е основна причина за главоболията на шофьорите. И все пак, имайте едно наум при избора на автомобил – консумативите по окачването на Мерцедес се сменят по-често отколкото при други марки. Това важи за накрайници, носачи, шарнири, амортисьори, тампони, вертикални стабилизиращи щанги (биалетки) и каквото още се сетите.

Окачването на двигателя при Мерцедес е изработено по начин, който да гарантира минимални вибрации в купето дори при високи скорости и обороти. Това означва поставянето на хидравлични тампони, които са пълни с течност, чиято роля е да минимизира въздействието на двигателя върху комфорта на шофиране. Специфичното при тях е, че при компроментиране на гуменото покритие, течността в тях изтича и трябва да бъдат сменени. За съжаление, това се налага по-често отколкото при стандартните тампони на двигателя.

Слабости и проблеми при някои ванове Мерцедес

В автомобилните форуми на марката по-често се забелязват теми свързани с някои определени модели. Ето защо, решихме да им обърнем малко по-специално внимание:

  • Мерцедес Вито проблеми – основните оплаквания на собствениците са от ръжда, проблеми с компоненти от интериора (най-вече пластмаси) и електрониката. Някои споделят и за проблем с дюзите на Мерцедес Вито.
  • Мерцедес Спринтер проблеми – тъй като на българския пазар тези ванове са най-често дизелови, те са снабдени с ДПФ филтър за твърди частици, който може да бъде задръстен. Проблеми с електрониката и стартера също могат да доведат до главоболия. Тъй като ванът най-често се кара с по-голям товар, по-често се налага смяна на накладките, а не са рядкост и проблеми с АБС на Мерцедес Спринтер.

mercedes benz

Скъпа поддръжка – основна “болка” за собствниците на Мерцедес

Да си дойдем на думата – основното нещо, от което собствениците на Мерцедес се оплакват, е скъпата поддръжка. Не е случайно, че слоганът на марката е “Най-доброто или нищо.” (“The best or nothing.”). Разбира се, срещу тази цена те получават множество екстри, несравним комфорт при шофиране и удоволствието да карат считаната от много хора за най-добра марка автомобили. Ако сте се ориентирали към закупуване на модел на Мерцедес, предвидете си поне 20% по-високи разходи по автомобила за неговата поддръжка в сравнение с други коли в този клас. Ето и основните причини за това:

  • Множество датчици, сензори и електроника – с всяка година екстрите в моделите на Мерцедес се увеличават. Разбира се, за да работят те е нужна допълнителна електроника, която не е вечна. Всичките пътни асистенти, екстри на седалките и интериора, защити, интеграции, регулации и още и още екстри – те усложняват електронната система на колата и създават предпоставки за проблеми. Разбира се, това не означава, че трябва да се задоволите с кола, която няма екстри, но имайте едно наум когато избирате автомобила си.
  • Окачване с множество компоненти – за да осигурят комфорт при возенето, високият клас автомобили на Мерцедес имат повече елементи в своето окачване. Комбинацията между сложна система на окачване и български пътища обаче води до по-честа нужда от смени на въпросните компоненти. Все пак, много от собствениците на Мерцедес свикват с високото ниво на удобство при шофиране и споделят, че не биха се качили на друга марка кола.
  • Мощни двигатели и висок разход на гориво – луксозните автомобили на марката традиционно са доста тежки и са създадени за каране извън града. Тези два фактора водят до нуждата от по-мощни двигатели, които не могат да бъдат считани за икономични. Това важи в особена сила за по-старите модели на Мерцедес и особено за тези преди 2000 година. В последните десет години, благодарение на оптимизацията на двигателите от страна на производителите, дори мощните мотори имат сравнително поносим разход.
  • Немърливост от страна на предишен собственик – ако купувате колата от място различно от оторизиран сервиз, няма как да знаете дали и как е била поддържана тя. Високата цена на консумативите кара някои собственици да си спестяват част от разходите, дори и минимални такива. Например, може да откриете че имате проблем с паленето на Мерцедес C220 дизел, защото предният собственик е “забравил” да смени подгревните свещи. Същото важи и за климатичната система – не е рядкост да има проблем с парното на Мерцедес W202/W210/W140 или други по-стари модели от марката. Препоръчваме на всеки купувач да направи не само тестово шофиране на автомобила, а и пълна диагностика (в оторизиран сервиз или при доверен механик). Така ще знаете, че няма “подводни камъни” и потенциални скъпи ремонти, на които можете да се натъкнете.

Без значение дали е време за смяна на масла и филтри или търсите специфичен консуматив за Вашия Мерцедес, ако искате да поддържате автомобила си с качествени части за автомобили Мерцедес, обърнете се към нас. В онлайн магазина за авточасти на Кей Джи Партс ще откриете разнообразие, достъпни цени и всичко нужно за поддържане на Вашия Мерцедес в перфектно състояние!


Направете запитване за авточаст и ние ще Ви върнем обаждане:

Политиката за лични данни на Кей Джи Партс ЕООД:

12 + 11 =

Call Now ButtonОбади се