-10% на всички ДОБАВКИ
КУПОН ЗА НАМАЛЕНИЕ

Здравейте, скъпи клиенти! През месец януари екипът ни пуска 10% намаление (промо код: Dbvk10) на всички ДОБАВКИ закупени от сайта ни.

More Less
Изтича на: 31-01-2020

В наши дни задръстванията и чакането съставят голям процент от времето прекарано в автомобилите ни. Това важи с особена сила за големите градове, в които задръстванията са част от ежедневието на шофьорите. Те са и основната причина все повече собственици на автомобили да се насочват към автоматични скорости. С тяхна помощ левият Ви крак няма да бъде изморен от постоянното превключване между свободна, първа и втора скорост в задръстванията. Въпреки че все още много от шофьорите са скептично настроени към “автоматите” и предпочитат “ръчки”, те неизменно ще навлизат все повече на българския пазар и ще се използват от все повече хора, особено от такива шофиращи предимно в градски условия.

Най-здравите автоматични скоростни кутии

Едно от основните притеснения на водачите, които обмислят да закупят автомобил с автоматична скоростна кутия, е надеждността на последните. Битува схващането, че автоматичните трансмисии са далеч по-проблемни от ръчните такива и са източник на множество разходи и главоболия за ползващите ги. В днешно време това твърдение е доста далеч от истината. Съществуват множество надеждни “автомати”, които могат да служат на шофьорите дълго и безаварийно. Позволете ни да Ви представим някои от популярните трансмисии, които може да намерите на пазара за автомобили втора употреба:

автоматични скорости

  • Aisin – неслучайно списъкът ни започва с японската фирма Айсин. Те произвеждат широка гама от оборудване за автомобили от всякакви марки. Техните автоматични трансмисии могат да бъдат намерени в продуктите на някои от световните гиганти в автомобилостроенето, а именно БМВ, Мерцедес, Киа, Нисан и други. Репутацията на Aisin е като едни от най-здравите автоматични скоростни кутии, които са и сравнително лесни за ремонт и поддръжка. Въпреки че навлизат малко по-късно на пазара, в сравнение с други производители като General Motors, Aisin бързо стават синоним на качество. Вече близо половин век автоматичните трансмисии на фирмата се използват от производители в САЩ и Европа. Трансмисиите на компанията се отличават с компетентни настройки, които са гаранция за комфортно пътуване, добро ускорение (конкуриращо се дори с това на моделите с ръчни предавки) и икономия на гориво. При добра поддръжка и експлоатация, моделите на Aisin могат да бъдат експлоатирани по 300-350 хиляди километра без да има нужда от основен ремонт. Нещо повече, тъй като трансмисиите на този производител са широко използвани от редица марки автомобили, те са познати на местните майстори и могат да бъдат обслужени и ремонтирани сравнително лесно. Така отпада едно от основните притеснения на редица скептици спрямо закупуване на кола автоматик.
  • ZF – през 2012 три независими немски автомобилни издания определиха марката като най-добрия производител на трансмисии в света. ZF снабдява не само много от водещите немски марки като БМВ и Мерцедес, но и много италиански, американски и дори японски модели автомобили. Някои от най-мощните спортни автомобили на пазара са с трансмисии на ZF. Такива например са Порше Панамера след 2016 година, които ползват 8-степенна трансмисия с двоен съединител. Очаква се такава да използва и бъдещият модел на Ферари – SF90 Stradale. Също както при други водещи марки в производството на автоматични скоростни кутии, продуктите на ZF се отличават с много добре конфигурирани настройки, които са предпоставка за комбинация от комфортно управление на автомобила, удобство за пътниците и нисък разход на гориво. Въпреки че е позната на пазара основно със своите трансмисии за автомобили, марката инвестира много в проучване и реализация и има широк спектър от продукти. Такива например са редица компоненти за шасито, електронни системи, технологии за тежкотоварни МПС и дори компоненти за летателни апарати и плавателни съдове. Немците са си немци – какво повече да кажем – технологиите винаги ги влекат.
  • Jatco – създадени под шапката на Нисан, тази компания е осигурила трансмисии за много модели японски и европейски автомобили. Компанията специализира в производството на безстепенни скоростни кутии. Въпреки че списъкът със създадени от тях трансмисии не е толкова дълъг, както при Aisin или ZF, те могат да се похвалят с високата надеждност на своите продукти.
  • Honda – дали от недоверие, или от страх за изтичане на ноу-хау, японският гигант Хонда предпочита да произвежда трансмисиите за автомобилите си сам. Единици са изключенията, при които Хонда са интегрирали скоростна кутия от друг производител в техните автомобили. Както и в други сектори, японците си изпипват работата до съвършенство. Автоматичните трансмисии на Хонда са едни от най-надеждните на пазара и се борят за титлата “най-здравата автоматична скоростна кутия” с други лидери като Aisin и ZF.
  • Ford & General Motors – 10-степенната автоматична скоростна кутия представена за пръв път през 2017 далеч не е първата съвместно разработена модификация от гигантите Форд и Дженеръл Моторс. Двете американски компании се славят с едни от най-надеждните автоматични трансмисии още от средата на 20 век. Тъй като пазарът в САЩ предразполага към развитието на коли с автоматични предавки, американските модификации са сред най-добрите възможни. Това важи с особена сила за мотори с по-голяма кубатура и такива предназначени за тежкотоварни МПС.

автомобил с автоматични скорости

Видове автоматични скоростни кутии – предимства и недостатъци

При избора на кола автоматик е важно да се знае за различните видове автоматични скоростни кутии. Така ще можете да направите информирано решение относно закупуването на автомобил с автоматични скорости, който да пасне на Вашия стил на шофиране и нужди.

Хидромеханична трансмисия – това е един от най-разпространените видове на пазара. Този тип система работи без съединител. За сметка на това има преобразувател на въртящия момент или хидротрансформатор, чиято задача е да откачи трансмисията от мотора. Въпреки че работят плавно и бързо, се усеща придърпване и приплъзване на автоматична скоростна кутия, когато се сменят предавките. Като основни недостатъци на системата специалистите извеждат повишения разход на гориво и по-сложната диагностика. За сметка на това обаче, този тип трансмисии са широко застъпени и са усъвършенствани с времето. Това означава и че много сервизи и майстори са добре запознати с тяхната конструкция и могат да се заемат с ремонта им при нужда.

Безстепенна предавателна кутия – позната още с термина вариатор, този тип скоростна кутия няма стандартните зъбни колела. За сметка на това има две конусовидни трансмисионни колела между които има верига. Спрямо нуждите, веригата се смъква в долната част на колелата (все едно колата е на първа скорост) или се качва в горната (все едно колата е на шеста скорост). Така на практика има безброй много предавки – при всяко движение на веригата, все едно автомобилът е на различна “скорост”. Това осигурява плавно шофиране и много високо ниво на комфорт. Но всяко нещо си има и своите недостатъци. В случая с вариаторните автоматични скоростни кутии, те са два – не е подходящ за системи с голям въртящ момент и съществува сериозен риск от прегряване при по-динамична употреба. Съветваме Ви да не се насочвате към автомобил с безстепенна скоростна кутия, ако често шофирате с висока скорост или по стръмни места. Ако пък шофирате предимно в града, тъй като този тип трансмисия постига оптимално използване на двигателя и икономичност на гориво, може би е добро решение за Вас.

Система с два съединителя – счита се за една от най-модерните и перспективни технологии в сферата на трансмисиите. Първоначално тази технология е била използвана само за някои модели състезателни автомобили. В последните години обаче я забелязваме на все повече коли и по нашите географски ширини. Принципът на работа е следният – единият съединител отговаря за превключването на нечетните предавки (първа, трета, пета и задна), а вторият – за четните (втора, четвърта и шеста). Така при потегляне на първа скорост, втора вече е предизбрана и самото включване на нея става без каквото и да е придърпване и незабележимо за шофьора. Основните предимства на тези видове автоматични скоростни кутии са в плавността и комфорта на пътниците и подобрените възможности за ускорение. Като всяка по-сложна система обаче, преселективната скоростна кутия има по-висока цена на обслужване и поддръжка.

Роботизирана механична трансмисия – по своето същество и принцип на работа тя не се различава особено от ръчните скорости. Разликата идва от това, че педалът на съединителя отсъства. За неговата дейност отговаря активатор (познат още като робот), чиято роля е да превключва скоростите вместо шофьора. Въпреки развитието и усъвършенстването им, този тип системи си остават по-малко предпочитан вариант, тъй като активаторът не работи достатъчно добре във всякакви условия. При по-агресивно шофиране или при по-насечен терен, неизбежно ще усещате придърпвания. Основното им предимство е в по-ниската цена и сравнително лесната поддръжка и обслужване. 

Полуавтоматична скоростна кутия – въпреки че има различни видове трансмисии с това наименование, един е най-популярен и широко застъпен. Това е именно система за сменяне на предавките от водача, но без наличието на педал за съединителя. Това най-често става с така наречените “лопатки”, които се намират зад волана. Има и модели автомобили, при които има скоростен лост с две движения за смяна на скоростите – напред и назад. Широко застъпени са и комбинирани варианти – автомобили, при които водачът избира дали да сменя скоростите чрез “лопатките”, или колата да е с автоматични скорости.

автоматична скоростна кутия

Съвети за правилна поддръжка. Основни проблеми и причини за ремонт на автоматични скоростни кутии

Както при всяка по-сложна система, възможно е да възникнат редица свързани с Вашата автоматична скоростна кутия проблеми. Правилната поддръжка ще Ви помогне да разредите до минимум срещите си с майстори и да удължите експлоатационния срок на трансмисията. В следващите редове ще Ви представим няколко правила за правилна експлоатация на автомобили с автоматични скорости и основните признаци за предстоящ ремонт на автоматични скоростни кутии. 

Обслужвайте и сменяйте маслото редовно. Въпреки че звучи клиширано, не са малко шофьорите, които смятат, че маслото на скоростната кутия не се сменя. Напротив, то трябва да бъде подменяно на всеки три години или на 50000 километра. Първата смяна може да се извърши и на 80000 километра или 5 години след началото на експлоатацията на автомобила. Първият признак за остра нужда от смяна на маслото е ако забележите приплъзване на автоматична скоростна кутия. Повишената температура (някои по-нови модели автомобили са снабдени със сензор за температурата на скоростната кутия), в резултат от намаления вискозитет на маслото, също е знак, че то трябва да бъде сменено. Разбира се, ако забележите теч на масло (трансмисионните масла за автоматични скоростни кутии най-често са червени на цвят), той трябва незабавно да бъде отстранен. 

Сменяйте предавките, само когато автомобилът е в покой. При автомобили с ръчни скорости не е проблем да сте на първа скорост и с натиснат съединител, а автомобилът да се движи леко назад. При “автоматът” обаче това е много опасна ситуация. Когато посоката на движение на колата не отговаря на зададената скорост, цялото натоварване се поема от агрегата. Предавките трябва да бъдат сменяни само при пълното спиране на автомобила.

Теглене от и на други автомобили не се препоръчва. Ако сте забелязали, че Вашата автоматична скоростна кутия не превключва или има някакъв друг проблем, най-добре извикайте пътна помощ. Тегленето на автомобил, чиято автоматична трансмисия работи неправилно, може да причини допълнителни щети по нея и по самия мотор. Производителите не препоръчват тегленето дори на коли, чиято трансмисия е в строя. Ако все пак Ви се наложи такова, колата трябва да е на неутрална скорост и самото теглене да се извършва с не повече от 50км/ч и за разстояние до 50 километра.
Ако пък Ви се е наложило да теглите друг автомобил или нещо тежко (лодка, каравана), това може да породи проблеми за “автомата”. Неслучайно производителите на трансмисии разработват такива, специално създадени за пикапи или тежкотоварни автомобили. Ако сте с лек автомобил, избягвайте тегленето на други автомобили или тежки товари, особено ако разстоянието е по-дълго, защото това може да породи проблеми дори в най-здравата автоматична скоростна кутия.

При буксуване, приплъзване, тракане или други нестандартни звуци незабавно се допитайте до специалист. Без значение дали чувате странен звук при работа на колата или Вашата скоростна кутия не превключва правилно, винаги се консултирайте с експерт. Възможно е да има нужда от промяна в настройките или да е дошло времето за смяна на някоя част. Обикновено животът на повечето разновидности е между 200 и 250 хиляди километра. Има и модели, които могат да Ви служат вярно в продължение на 350 хиляди километра. Но неизбежно в даден момент ще се наложи да направите основен ремонт или смяна на скоростната кутия.

автоматична скоростна кутия

Дори и най-здравата автоматична скоростна кутия има нужда от поддръжка и ремонт. Ако искате да удължите срока ѝ на експлоатация максимално, възползвайте се от качествените трансмисионни масла и авточасти предлагани от Онлайн Магазин за Авточасти KGPARTS.BG. С наша помощ можете да бъдете сигурни, че трансмисията на Вашия автомобил ще Ви служи дълго и безаварийно!


Направете запитване за авточаст и ние ще Ви върнем обаждане:

Политиката за лични данни на Кей Джи Партс ЕООД:

12 + 10 =

Call Now ButtonОбади се